Rubberboot-beheer

Wil je een Rubberboot reserveren, dan kan dat bij bootbeheer@braassemermeer.nl. Onderaan deze pagina vindt u een formulier. Wilt u deze voor ons invullen?

De volgende regels zijn hier van toepassing: 

Algemene Regels

De vloot is alleen beschikbaar voor leden van de WV Braassemermeer. Verzekeringstechnische redenen liggen hier aan ten grondslag. Bestuurders dienen te beschikken over VB1. Geen VB1 betekent dus: niet varen in een van de schepen van de vloot. Als op groot water wordt gevaren dient de bestuurder te beschikken over VB1 en VB2. Voor de schepen uitgerust met een VHF zendinstallatie is een vergunning noodzakelijk.
De WV Braassemermeer heeft voor de Braassem een ontheffing voor snelvaren. Deze ontheffing is alleen van toepassing op veiligheidsituaties en het snel handelen tijdens wedstrijden. Bestuurders dienen zich strikt aan deze regels te houden. Niet nakomen van de regels kan voor de WV leiden tot het verlies van de ontheffing. In alle gebruikssituaties dient de bestuurder zich te houden aan de regels van goed zeemanschap.
 
De schepen worden niet verhuurd voor commerciële doeleinden. Aan leden mits, voldoen aan de regels, kan een boot ter beschikking worden gesteld voor bijvoorbeeld opleidings- c.q. trainingsdoeleinden. Hiervoor dient een vergoeding te worden betaald.

Inzetregels

  1. Uitgangspunt bij de inzet is dat de vloot eigendom is van de WV. 
  2. Schepen worden ingezet naar het water waar wordt gevaren.
  3. Schepen dienen vooraf bij bootbeheer@braassemermeer.nl te worden gereserveerd.
  4. Bootbeheer beslist welk schip waar gaat varen. Voorkeur kenbaar maken kan.
  5. Schepen zijn voorzien van een geldig registratie- en verzekeringsbewijs.
  6. Schepen zijn voorzien van een vaste eigen inventaris, tw 5kg anker, ankerlijn, hoosvat, peddel en brandblusser.
  7. Schepen die op groot water varen zijn daarnaast voorzien van een extra ankerlijn, verbandtrommel en een inshore veiligheidset.
  8. Schepen worden in goede en complete staat aan bestuurder ter beschikking gesteld.
  9. Bestuurder levert het schip in zoals het is ontvangen.
  10. Schade, gebrek of incompleetheid dient altijd te worden gemeld bij het bootbeheer.
  11. Voor inzet in het buitenland gelden aparte afspraken.
  12. De Sander, bij vervoer van de Sander moet rekening gehouden worden met spiegels die voldoende breed zijn en goed zicht naar achter hebben.

De bestuurlijke verantwoordelijkheid van de vloot is neergelegd bij het bestuurslid Haven en Materieel.
De operationele inzet van het materieel is door het bestuurslid gedelegeerd bij bootbeheer.

Downloads

Handleiding voor het vervoer van RIB's met trailers van de Braassem
Aanvraagformulier rubberboot