Geplaatst op: 02-05-2017

United 4 Medemblik  door Wouter Lampe

Dag 1 van Medemblik:

Er was bijna geen wind. We hadden 3 uur uitstel omdat er te weinig wind was (2 tot 3 knopen). We gingen alleen maar voetbaltafelen. Toen we eindelijk het water op mochten stond er veel te weinig wind om te zeilen.

Toen hebben we getraind. Uiteindelijk ging het aantrekken en konden we 3 wedstrijden varen. Ik heb een 9 nog een 9 en een 5 gevaren. In de ranglijst stond ik eerste benjamin. Daarna gingen we eten en vroeg naar bed.

Dag 2 Medemblik:

Ik ging met de auto naar de haven en deed mijn rolkoffer op de trekhaak. Toen ging ik mijn bootje optuigen en ik ging ervan uit dat er geen uitstel kwam omdat het best wel hard woei (17 tot 19 knopen).

We gingen het water op en er werden 4 races gevaren. Ik heb niet heel goed gevaren omdat ik nog niet heel goed ben met harde wind. Maar nog steeds eindigde ik wel goed als derde benjamin omdat ik heel goed voer op dag 1.

Ik kwam na de 4 wedstrijden van het water en las dat ik derde benjamin stond. Ik dacht dat er geen prijzen voor de benjaminstand waren maar bij de prijsuitreiking werd ik naar voren geroepen en was ik heel blij met de  medaille die ik kreeg. Daarna reden we naar huis en was de united 4 medemblik afgelopen.

Groet Wouter Lampe, NED3045

Verslag Femme Rijk

Hallo allemaal,

Ik ben Femme Rijk en ik heb het weekend van 29 en 30 april mijn eerste United 4 gezeild in Medemblik. Zaterdag woei het heel zacht en zijn we de dag begonnen met 3 uur uitstel waardoor we pas laat het water op gingen. Om ongeveer 13.00 uur zijn we het water opgegaan en hebben we nog 3 wedstrijden kunnen varen. Ik vond het erg moeilijk om met zo weinig wind te varen en de wind draaide veel.

Tijdens een van de wedstrijden deed ik een roll-tack en toen ging ik iets te scheef waardoor mijn hele boot vol water lag. Daardoor ben ik die wedstrijd helemaal achterin geeindigd. Over de andere 2 wedstrijden was ik wel tevreden. Uiteindelijk waren we zaterdag pas om ongeveer 19.00 terug op de kant. Ik moest nog mijn boot aftuigen, omkleden en een uur naar huis rijden dus ik was pas om 21.30 thuis! Ik heb toen gegeten en ik ben snel naar bed gegaan want de volgende dag was harde wind voorspeld.

Zondag moest ik om 6.00 opstaan omdat we om 8.30 voorbespreking hadden. We zijn zondag wel meteen het water op gegaan en we hebben 4 wedstrijden gevaren. Deze dag ging het veel beter dan zaterdag en ik vond de harde wind heel fijn, alleen het starten ging nog niet zo goed. Mijn coach Shannen zei dat ik niet meer in de tweede lijn mocht starten en dat ik beter een BFD kon halen dan in de tweede lijn starten. Toen ik dat probeerde ging de start al veel beter en heb ik een 20e plaats gevaren! Door de tip van Shannen was dit mijn allerbeste start.

Uiteindelijk ben ik 52e in totaal geworden van de 145 boten en had ik zelfs een prijs omdat ik 4e benjamin was. Ik ben heel blij met dit resultaat omdat dit nog maar mijn 1e United 4 was. Wouter had het ook heel goed gedaan. Die was derde geworden. Ik wil graag Shannen, Albert en Sander heel erg bedanken omdat ze me goed op weg hebben geholpen en me tips gaven waar ik veel aan had.